fredag 27 mars 2009

Malmö Mässan!

Igår var jag och mamma på Restaurang mässan i Malmö.
Det var bra med lite insperation och och tips.
Vi var även på en föreläsning om "Lönsam guldkant på enkla råvaror" med tv kocken Paul Svensson. Det var intressant och gav oss mycket. Annars var inte Malmö en hit, det var svenakallt och blåsigt och vi hade ju ingen bil. Vi hade åkt tåg från Varberg, vilket var mysigt men förbindelserna på landet är helt otroliga. Vi kom tillbaka till Varberg kl: 18.30 och bussen till Frillesås gick inte förrän 20.30, BLÄ!
Så Per kom och hämtade 20.00
Varberg efter 19.00, ingen hit!

Nu sitter jag och kikar ut genom mitt fönster, helt otr oligt vilket djurliv ja har på min tomt.
Små fåglar, en ekorre som äter från fågelmaten, 3 rådjur står och letar mat i mitt grönsaksland och 2 duvor vandrar omkring. Kaninerna verkar inte ha vaknat än.
Älskar att bo så här!
Man påminns ofta om att vi inte är ensamma om den här planeten, vi måste dela och ta hand om varandra.

Trevlig helg och må väl!

Hanna


Inga kommentarer: