onsdag 11 mars 2009

Thailand 2009


Hade nästan glömt av att jag hade en blogg. Ska försöka vara lite mer aktiv här inne.

Ja nu är julen och nyår över. Den 9 Januari åkte jag tillsammans med min äldsta bror, min pappa och hans fru till Thailand för att hälsa på min andra bror som varit där tillsammans med sin sambo Sandra sedan september.


Vi åkt först till Bangkok för att möta upp allihopa. Sedan begav vi oss till Norra Thailand, Chaing mai. Men vi slutade inte där.

Några år innan jag föddes bodde min familj i Mae sariang, en by som ligger 3 tim ut i bushen från Chiang mai. Mina föräldrar var missionärer där och levde där i ca 5 år.


Ingen har varit där på över 25 år. Det var en upplevelse utan dess like med otroliga möten med fantastiska människor och intryck.


Sedan begav vi oss vidare söderut till Koh Samui. Där hittade vi ett hus på stranden som vi alla fick plats i. Mitt mål på denna resa var även att testa min nya Slakkline!

Det blev en riktig hit! Längtar nu till våren då den får hoppa ut ur påsen igen =)


Tack alla som hjälpte mig och pushade mig till att åka!




1 kommentar:

nbalike sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.